Descopera artistul din tine !





 De cate ori inima si mintea ne-au spus sa facem sau sa spunem ceva, iar presiunea sociala ne-a facut sa facem totul pe dos?
Nu este o coincidenta ca in adolescenta, cand personalitatea noastra se structureaza in mare parte, apar si calitatile negative ca: nehotararea, dubiile, sentimentul inferioritatii sau superioritatii.

Mai mult, actiunile noastre sunt din ce in ce mai mult cele asteptate de societate. Se pare ca la 7 ani, adica atunci cand un copil merge la scoala, creativitatea incepe sa-i scada. Oare cauza este in dezvoltarea lui naturala sau in sistemul de exacerbare a gandirii rationale?

Oricum, inainte ca mintea rationala sa domine prin calcule si planuri, inima ne indruma spre actiuni spontane, creatii si descoperiri. Spre deosebire de minte, inima nu are inhibitii. Daca intrebam 20 de copii de 5 ani CINE STIE SA PICTEZE?, toti vor ridica mana. Pune aceeasi intrebare unui grup de adulti si este posibil sa nu vezi nicio mana ridicata.

Pe masura ce crestem, este posibil sa nu ne mai dezvoltam, deoarece ne imbibam mintea cu tot felul de idei fixe si conventii despre ce putem face si ce nu putem face. Copiii nu au asemenea restrictii, ei traiesc si o fac total implicati si cu placere. Traind cu inima, ne putem descatusa un potential nelimitat.
Copiii au o capacitate deosebita de a-si imagina. Cati copii au prieteni imaginari sau isi inchipuie tot felul de situatii care nu se gasesc in realitatea prezenta? Uita-te la desenele facute de copii si vei vedea unde poate duce imaginatia.

In creier, imaginatia, creativitatea isi au locul in emisfera dreapta. Copiii isi acceseaza amandoua emisferele cerebrale in egala masura, ceea ce-i face sa-si poata imagina tot felul de lucruri: oameni care zboara, flori care cresc pe cer, soare albastru etc.

Mai mult, creierul nostru nu face diferenta intre ceea ce este real si ceea ce este imaginat. De aceea, oamenii care-si pierd puterea de a-si imagina se limiteaza la atingerea unor obiective pe care toti le pot atinge.
Doar cei care au imaginatie vor face lucruri la care altii nu s-au gandit niciodata. Oamenii maturi isi folosesc foarte putin emisfera dreapta, folosind-o cu precadere pe cea stanga, adica emisfera responsabila cu gandirea critica, rationala. Asta se intampla si din cauza sistemului nostru de invatamant, care parca este decis sa inhibe orice idee creativa.

Atelierul nostru si-a propus sa stimuleze creativitatea si gandirea copilului dumneavoastra prin metode artistice-pedagogice bazate pe "joc"; scopul nostru este sa descatusam "artistul" si, pentru cel putin 2 ore , sa-l protejam de rutina saptamanala.
De cand invata sa tina creionul in mana, copiii capata un nou mod de a se exprima: prin desen.  Pentru ei desenul este un mod de a exersa motricitatea, dar si de a-si exprima creativitatea si a ne invita in lumea lor.  Copiii deseneaza diferit; este vorba de talent, de imaginatie, de emotiile personale, dar cel putin la fel de important, de varsta.  Elementele care apar in desen sunt influentate in principal de varsta copiilor, evolutia copilului trecand de la perioada de mazgaleli (pana la 3 ani), perioada schematismului (3-9 ani), perioada realismului conventional (9-13 ani) si evolutia individualizata a desenului in adolescenta.


    intre 2 si 3 ani, omuletul este reprezentat de o suprafata ingradita de o linie, o imagine amorfa;
    intre 3 si 4 ani, omuletul devine un cerc, reprezentand atat corpul cat si capul.  Este vorba de omuletul “mormoloc”, ai carui ochi, nas si gura sunt reprezentate de puncte;
    Intre 4 si 5 ani, schema seamana mai mult cu un omulet: apar doua ovale de marimi diferite pe post de cap si corp, precum si membrele in partea superioara si inferioara;
    Spre 7 ani omuletul este complet si uneori imbracat;
    Spre 8 ani apare si gatul, iar apoi omuletul se perfectioneaza.

Perfectionarea desenului la copii se realizeaza prin adaugarea de detalii, iar acest lucru face obiectul cursului de grafica propus de Atelierul Cristian Scutaru.  Cursul se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 5 si 10 ani.  La aceasta varsta copii trebuie incurajati sa se exprime prin elemente de limbaj plastic si tehnici de dezvoltare personala. Participarea la curs va ajuta copilul sa descopere universul si lumea reala prin reprezentarea 2D si 3D. Fiecare tehnica pe care o vor experimenta la curs va ajuta la o mai buna exprimare prin trairi, forme si simboluri . Copii invata sa fie atenti, sa observe, sa isi organizeze si sa interpreteze artistic propriile experienţe cu ajutorul temelor pe care le vor parcurge la curs.
Cursul este format din 6 sedinte/2 ore (toate materialele incluse cost 300 de lei), iar orarul cursului este: luni 16-18 și vineri  17-19.

 Inscrieri se pot face la telefon 0747487174 sau email crsscutaru@yahoo.com.

alte cursuri pentru copii: http://www.ateliercristianscutaru.com/#!cursuri-copii/c1uu0
cursuri pentru adulti: http://www.ateliercristianscutaru.com/#!cursuri-adulti/c7dg










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DESEN IN CREION

LUMEA SUBACVATICA

DESEN IN CARBUNE -Incepatori